Image

Czym jest

czyli edukacja sensoryczno-plastyczna od pierwszych chwil życia wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych.

stymuluje wszystkie zmysły: Węch, Wzrok, Dotyk, Smak, Słuch.

to marka zajęć rozwojowych dla dzieci od 0 do 100 lat. Materiały sensoryczne na zajęciach opierają się tylko i wyłącznie na wykorzystaniu w 100% bezpiecznych produktów spożywczych

Poprzez kolorową stymulację wpływamy na wiele aspektów rozwoju dzieci:

  • wpływamy na rozwój mowy (ośrodki w mózgu odpowiedzialne za mowę są usytuowane blisko ośrodków odpowiadających za małą motorykę – czyli pracę dłoni)
  • wspieramy rozwój poznawczy – opisujemy elementy świata, pokazujemy proces przemian substancji oraz związki przyczynowo-skutkowe,
  • wspieramy rozwój zmysłów, poprzez wspólne działania pogłębimy nasz kontakt emocjonalny z dziećmi – budujemy w ten sposób ich poczucie bezpieczeństwa,
  • wspomagamy budowanie ich świadomości ciała i przestrzeni,
  • dbamy o usprawnienie ruchowe (przygotowanie do nauki chodzenia w przypadku niemowląt).

Korzyści dla dzieci wynikające z udziału w zajęciach kolorowa i bombowa

  • wspieranie samodzielności
  • wychodzenie ze schematów
  • czerpanie satysfakcji z kreatywnego działania
  • uwalnianie naturalnej ekspresji twórczej
  • doświadczanie sukcesów w realizacji swoich pomysłów
  • wspieranie aktywności we wprowadzanie zmian i ulepszeń
  • elastyczne podejście do zmian w stale zmieniającym się świecie
  • poznawanie nowych form wyrazu i działań artystycznych
  • współdziałanie i wzajemną pomoc w celu osiągnięcia zamierzonych planów
  • pielęgnowanie krytycznego i świadomego spojrzenia na rzeczywistość, które skutkuje innowacyjnością w działaniu.

 

Stosowane w warsztacie metody i techniki

 

W trakcie zajęć wykorzystujemy metody i sposoby twórczego wspierania rozwoju małego dziecka oparte na założeniach podejścia coachingowego. Oznacza to, że traktujemy dziecko jako podmiot, który poznaje siebie i otaczający go świat w sposób aktywny, a wiedza, którą zdobywa wpływa na jego sposób postrzegania świata i zachowania.

Celem zajęć  jest budowanie twórczych, samodzielnych i zrównoważonych osobowości, które będą maksymalnie przygotowane do wyzwań jakie stawia współczesna rzeczywistość. A przede wszystkim będą gotowe do osiągnięcia sukcesów.

Czas warsztatów to niejako czas eksperymentu, tak dla nas jak i dla dzieci i Starszych Uczestników zajęć. Pozwalamy sobie na bycie obserwatorem i facylitatorem procesu (a nie kierownikiem) a Uczestnikom przygotowujemy przestrzeń do poznawania świata i budowania siebie w sposób zdrowy i zrównoważony.

Cechą zajęć jest „przemiana”. Dzieci mają okazję obserwować np. jak materiał, który jest suchy i sypki zmienia się w mokry i kleisty, a następnie w miękki i stały. Nabywają w ten sposób wiedzę na temat związków przyczynowo-skutkowych. poznają sposoby przemiany jednych rzeczy w drugie i jednocześnie trenują kompetencję elastyczności i przystosowywania się do zmian.

to mnogość faktur, tekstur, oraz cała paleta ekologicznych barw.

to polisensoryczna, multikolorowa, wielozapachowa, przestrzeń możliwości.

Autorką zajęć jest Izabela Anna Stefańska.

Opracowano na podstawie: Stefańska I.A., Trener 1 stopnia, Inkubator Inspiracji, Lublin 20